Tytuł pozycji:
Koncentracja i specjalizacja gospodarstw rolniczych w procesie integracji z Unią Europejską
- Tytuł:
-
Koncentracja i specjalizacja gospodarstw rolniczych w procesie integracji z Unią Europejską
Concentration and specialisation of agricultural holdings in the process of European Union integration
- Autorzy:
-
Zietara, W.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/572792.pdf
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego; 2014, 14[29], 1
2081-6960
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono zmiany w strukturze gospodarstw rolniczych ogółem i w gospodarstwach
indywidualnych o powierzchni powyżej 1 ha w latach 2002 i 2010. Zmiany te były przejawem
wzrostu koncentracji ziemi w gospodarstwach o powierzchni powyżej 20 ha użytków rolnych.
Przedstawiono również zmiany w liczbie i strukturze gospodarstw wyspecjalizowanych w określonych
typach. Wystąpił wzrost udziału typów gospodarstw silniej wyspecjalizowanych. W latach 2004
– 2010 w tych gospodarstwach znacznie wzrosła produktywność i dochodowość czynników produkcji.
The article presents changes in the structure of total agricultural holdings and in individual
agricultural holdings with the area exceeding 1 ha in years 2002 and 2010. Those changes resulted
from the increased concentration of land in agricultural holdings with over 20 ha of arable land. The
changes in the number and structure of agricultural holdings specialising in specific types of production
have also been presented. There is an increase in the share of more specialised agricultural holdings.
In years 2004-2010, productivity and profitability of production factors in such holdings has
much increased.