Wiersz George’a Herberta „The Sacrifice”, będący częścią cyklu The Temple, jest lamentacją cierpiącego Chrystusa, a jego bezpośrednim źródłem są lamentacje biblijne, które można zdefiniować jako zwrot do Boga o pomoc w niedoli. Poprzez zakorzenienie wiersza w tej tradycji, podkreślony zostaje ludzki wymiar cierpienia Chrystusa. Ponieważ Pasja wydaje się być kulminacją Wcielenia, odwołując się do post-fenomenologii Jean-Luca Mariona i Michela Henry’ego, postaram się przyjrzeć, jaka wizja Boga wyłania się z wiersza, w którym paradoks Wcielenia obecny jest już od pierwszej strofy: „Ten, który dał nam oczy, przyjmuje je po to, by odnaleźć zagubionego grzesznika”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00