Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

AN EXPLORATORY STUDY OF JORDANIAN EFL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF THEIR USE OF THE INTERNET

Tytuł:
AN EXPLORATORY STUDY OF JORDANIAN EFL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF THEIR USE OF THE INTERNET
Autorzy:
Baniabdelrahman, Abdallah Ahmad
Bataineh, Ruba Fahmi
Bataineh, Rula Fahmi
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/569283.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Źródło:
Teaching English with Technology; 2007, 7, 3
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This questionnaire study investigates 210 Jordanian English as a foreign language (EFL) students’ perceptions of their use of the Internet for both general purposes (e.g., e-mail, chat, aimless browsing, games, and music) and EFL learning purposes (e.g., practicing various language skills, vocabulary, and structure through instructional software). The findings revealed that 47% of the sample reported using browsers to view documents, while slightly smaller percentages reported using the Internet for personal purposes, mailing lists and discussion groups, and e-mail. Furthermore, the majority of the respondents reported never or rarely using the Internet for any EFL learning purposes, except for about 58% and 52% who reported using it for developing speaking skills through chat and locating authentic texts, respectively. The findings further revealed a weak correlation between the students’ use of the Internet for general and EFL learning purposes. Class level, but not gender, was found to significantly affect the students’ use of the Internet.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies