Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IDENTITÄT UND DIVERSITÄT EINE AUSEINANDERSETZUNG MIT KONZEPTIONELLEN BEGRIFFEN DER INTERKULTURELLEN MUSIKPÄDAGOGIK

Tytuł:
IDENTITÄT UND DIVERSITÄT EINE AUSEINANDERSETZUNG MIT KONZEPTIONELLEN BEGRIFFEN DER INTERKULTURELLEN MUSIKPÄDAGOGIK
IDENTITY AND DIVERSITY. AN EXAMINATION OF TWO CENTRAL CONCEPTS OF INTERCULTURAL MUSIC EDUCATION
Autorzy:
Barth, Dorothee
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/566428.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Akademia Pomorska w Słupsku
Tematy:
Identität
Diversität
interkulturelle und multikulturelle Musikerziehung
identity
diversity
intercultural
multicultural music education
Źródło:
Ars inter Culturas; 2013, 2; 63-74
2083-1226
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The concept of diversity entails the development of strategies that capitalize on the diverse cultural potential of the members of a heterogeneous group and explores that potential in a constructive way. In principle, this might be a good idea but it runs the risk of binding cultural potentials within so-called multicultural (learners) groups (of pupils) to their origins/descents, thus strengthening positive racism. In contrast, the new concept of identity operates in terms of a plural or fragmented self, or a patchwork biography, in which the individual is no longer bound by the predetermined factors of one’s identity, such as gender, place of residence, profession of parents or origin/descent. Rather, one has to solve the task of constructing one’s identity over and over again throughout one’s whole life, balancing and integrating different senses of cultural belonging. This article presents both concepts referring to multicultural learners/learning groups. It also discusses whether the theoretical base of diversity and identity rule themselves out in the end or whether there are common assumptions, which reflects the precepts of intercultural music education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies