Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja segmentów rynku turystycznego miasta – założenia koncepcyjne

Tytuł:
Identyfikacja segmentów rynku turystycznego miasta – założenia koncepcyjne
Identification of Segments of the Urban Tourist Market – Conceptual Assumptions
Выявление сегментов туристического рынка города – концептуальные предпосылки
Autorzy:
Manczak, Iryna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/561964.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
segmentacja
procedury segmentacji
marketing docelowy
metody pomiaru rynku
segmentation
segmentation procedures
target marketing
market measuring methods
сегментация
процедуры сегментации
целевой маркетинг
методы измерения рынка
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2013, 6 (347); 56-67
0438-5403
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem rozważań jest zagadnienie identyfikacji segmentów rynku turystycznego miasta. Artykuł ma charakter koncepcyjny. W pierwszej jego części dokonano interpretacji terminu segmentacji rynku. W tym celu posłużono się dorobkiem literatury marketingowej charakteryzującej niniejszy proces w odniesieniu do przedsiębiorstw. W kolejnej części wyszczególniono kluczowe zagadnienia wiązane z identyfikacją segmentów rynku turystycznego miasta. Ponadto wskazano na wybrane metody pozwalające zidentyfikować segmenty rynkowe (m.in. metoda grupowania, analiza hierarchii cech). Zwrócono uwagę na sposoby pomiaru rynku turystycznego miasta, które pozwalają przeprowadzić poprawną segmentację rynku, a jednocześnie skuteczną praktycznie. Ostatecznie zaprezentowano procedury segmentacji rynku turystycznego miasta. Zaproponowane procedury korespondują z koncepcjami mającymi zastosowanie w przypadku przedsiębiorstw, jak również uwzględniają specyfikę rynku turystycznego miasta.

A subject of considerations is the issue of identification of segments of the urban tourist market. The article is of the conceptual nature. In its first part, the author interpreted the term ‘market segmentation’. For this purpose, she used achievements of the marketing literature characterising this process in relation to enterprises. In the next part, she specified the key issues connected with identification of segments of the urban tourist market. Moreover, she indicated the selected methods allowing identification of the market segments (inter alia, the method of grouping, feature hierarchy analysis). She paid attention to the ways of urban tourist market measuring, which allows carrying out the correct market segmentation and, at the same time, practically efficient. Finally, the author presented the procedures of urban tourist market segmentation. The proposed procedures correspond to the concepts used in the case of enterprises as well as they take into consideration the specificity of urban tourist market.

Предметом рассуждений является вопрос выявления сегментов туристического рынка города. Статья имеет концептуальный характер. В первой ее части автор дает толкование термина «сегментация рынка». Для этого она ис- пользовала результаты маркетинговой литературы, характеризующей данный процесс по отношению к предприятиям. В дальнейшей части указываются ключевые вопросы, связанные с выявлением сегментов туристического рынка города. Кроме того автор указывает избранные методы, позволяющие выявлять рыночные сегменты (в частности, метод группирования, анализ иерар- хии свойств). Она обратила внимание на способы измерения туристического рынка города, которые позволяют провести правильную сегментацию рынка, а заодно практически действенную. В итоге она представила процедуры сегментации туристического рынка города. Предложенные процедуры соотносимы с концепциями, применяемыми в случае предприятий, а также они учитывают специфику туристического рынка города.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies