Artykuł poświęcony jest refleksji nad polskim kinem powojennym jako odbiciem i reprezentacją polskiej mentalności. Przedmiotem analizy tekstu są filmy Popiół i diament Andrzeja Wajdy i Wszyscy jesteśmy Chrystusami Marka Koterskiego, których zestawienie umożliwia uwidocznienie charakterystycznego dla polskiej świadomości kompleksu – patriotyzmu żałobnego, który powiązany jest z mesjanizmem. Artefakty artystyczne potraktowane zostają jako element dopełniający i komentujący rzeczywistość społeczną określonych momentów historycznych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00