Językowe i tekstowe sposoby popularyzacji wiedzy prawnej w niemieckiej prasie opiniotwórczej i bulwarowej – pilotażowa analiza intralingwalna Language and text related ways of popularisation of law in the German broadsheets and tabloids – intralingual pilot analysis
The aim of the following paper is to present and discuss the issue of popularisation of
specialised knowledge, in particular legal knowledge. For this purpose the author carried out a pilot
analysis of selected articles from the German broadsheets and tabloids. The analysis is preceded by
theoretical considerations of specialised knowledge, especially of legal knowledge, its transfer and
popularisation in media. Then, the selected press articles were examined based on the techniques and
strategies of popularisation described by Niederhauser. The analysis has shown that the techniques and
strategies of popularisation of legal knowledge are different depending on the newspaper type.
In particular, they differ in the field of content reduction and density, in the field of syntax and text
structure, as well as aesthetics of visual materials.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00