Resorting to the principles of an ecological approach in doing research (cf. D. Larsen Freeman
1997; C. Kramsch 2002), the sociocultural perspective in understanding language acquisition and the
status of English in the present times as well as the recommendations of the Council of Europe regarding
autonomization of the process of language teaching, I intend to accentuate problems pertaining to the
conceptualization of success in language learning. A crucial element of my considerations is highlighting
learner related factors (M. Smuk 2015), including attitudes towards learning a foreign language
(W. Wilczyńska 2002) and aspects of critical language awareness (H. Lankiewicz 2015). A theoretical
reflection is supported with research offering an insight into the complexity of the notion of success in
language learning and its discursive construction conditioned equally by individual attitudes and dominant educational policy. Ultimately, it is demonstrated that personal perception of success is expressed
by three narrative modes with the dominating voice expressed via economic language.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00