Artykuł zawiera informacje na temat przemocy szkolnej w kontekście
prawidłowego przekazu wartości. Przeanalizowano definicję pojęcia mobbing oraz opisano
role, jakie odgrywają w nim sprawca i ofiara przemocy. W dalszej części przytoczono wyniki
badań dotyczących mobbingu uczniowskiego w różnych krajach oraz wyszczególniono
stosowane formy przemocy w szkole. Opisano wybrane programy profilaktyczne mające na
celu ograniczenie mobbingu. Poruszono problematykę wartości mogących zminimalizować
ryzyko, że dziecko stanie się ofiarą przemocy lub samo będzie mobberem.
The article includes information on school violence in context of proper transmission
of values. The definition of mobbing has been analysed and the role of both the violator and the
victim of the violence in the above-mentioned aspect have been described. The further part of
the article consists of the outcomes of the research on student mobbing in various countries.
The forms of violence have been listed. Chosen preventive programs which aim at mobbing
limitation have been described. The article tackles the issue of values which could minimise the
risk of a child becomming a victim of violence or of the fact that they might become a mobber
themselves.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00