IDENTYFIKACJA i UWIERZYTELNIENIE W SYSTEMIE INFORMACYJNYM OPIEKI ZDROWOTNEJ PO WPROWADZENIU ROZPORZĄDZENIA UE eIDAS IDENTIFICATION AND AUTHENTICATION IN THE HEALTH CARE INFORMATION SYSTEM AFTER THE INTRODUCTION OF THE EU eIDAS REGULATION
Informatyzacja ochrony zdrowia po raz kolejny znalazła się w punkcie wyjścia. Nie wiadomo, czy planowany system w ochronie zdrowia w kształcie przewidzianym ustawą w ogóle ruszy i będzie funkcjonował. W związku z tym należy ponownie rozważyć czy założenia opracowywane przed laty należy wdrażać, czy może rozwiązania technologiczne dnia dzisiejszego umożliwiają inny kształt systemu i jego znaczne uproszczenie oraz odformalizowanie. Nie ulega wątpliwości, że projektowany system oparty na pozyskiwaniu informacji i danych od pacjentów, świadczeniodawców i aptek miał podstawową wadę, która powodowała, że w praktyce nie mógł zostać uruchomiony. Oczywiście chodzi o nieprzygotowanie narzędzi służących do identyfikacji podmiotów w systemie (zarówno świadczących usługi, jak i pacjentów) podpisywania dokumentów elektronicznych oraz możliwości ich przekazywania, jak również możliwości uwierzytelnia transakcji oraz witryn internetowych. Wszystkie koncepcje dotyczące możliwych do wprowadzenia w życie rozwiązań ostatecznie nie zostały wdrożone. Nie doczekały się wdrożenia koncepcje dowodu osobistego z warstwą elektroniczną, karty specjalisty medycznego i administracyjnego (KSM, KSA) czy też karty pacjenta eKUZ
The internationalization of higher education and economic integration have a significant impact on higher education policy of particular states, especially in the area of the public investment. Despite the fact that education is not subject to regulations that result from EU membership, it is obvious that particular member-states influence the EU policy so that it should take into consideration the needs of education, higher education including. The EU budget reflects the financial policy of the Community.
The aim of the paper is to present EU funds as a significant impact factor on investment in the sector of higher education in Poland by correlating the intensity of the funds with – among other elements – the investments of the schools of higher education. The data necessary for the investigation were obtained mainly from the reports of the Central Office of Statistics (GUS), (including the publication Szkoły wyższe i ich finanse (Higher Education Institutions and their Finances), as well as from the study of the literature on the subject.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00