Rola przeglądów zarządzania w doskonaleniu jakości i bezpieczeństwa żywności, obsługi klienta oraz systemu zarządzania jakością w dwóch wybranych przedsiębiorstwach przemysłu żywnościowego
Rola przeglądów zarządzania w doskonaleniu jakości i bezpieczeństwa żywności, obsługi klienta oraz systemu zarządzania jakością w dwóch wybranych przedsiębiorstwach przemysłu żywnościowego The role of management reviews in the improvement of food quality and safety, customer service and quality management system in two selected enterprises of food industry
Celem pracy było zbadanie wpływu przeglądów zarządzania na różne obszary
funkcjonowania dwóch zakładów produkcji żywności. Badania przeprowadzono w latach
2007-2013 w Zamrażalni Owoców i Warzyw Wiktor Tyc Sp. z o.o. oraz w okresie 2010-2014
w Credin Polska Sp. z o.o. − producenta wysokiej jakości mieszanek piekarsko-cukierniczych.
W trakcie przeprowadzanych przeglądów zarządzania wykorzystywano wyniki audytów
wewnętrznych i zewnętrznych, analizy działań korygujących i zapobiegawczych oraz
reklamacji, jak również wywiady z pracownikami. Główne obszary objęte przeglądami zarządzania
to strategiczne zarządzanie firmą, bezpieczeństwo zdrowotne żywności, proces realizacji
zamówienia klienta wraz z oceną zadowolenia klienta oraz dalsze doskonalenie. Przeglądy
zarządzania w naturalny sposób łączą szeroko pojętą tematykę sprzedażową z aspektem
technologicznym, co w rezultacie prowadzi do spełniania wymagań klientów zarówno krajowych,
jak i zagranicznych poprzez doskonalenie jakości, bezpieczeństwa żywności, poszukiwanie
najlepszych rozwiązań produkcyjno-magazynowych. Inwestycje w technologię skutkowały
zakupem nowych urządzeń i wprowadzeniem rozwiązań produkcyjnych, dzięki
którym firmy były w stanie wprowadzać na rynek nowe/ulepszone produkty. Podsumowując,
można stwierdzić, że przeglądy zarządzania w przedsiębiorstwie branży spożywczej przynoszą
szereg wymiernych korzyści dotyczących wielu obszarów jego funkcjonowania.
The aim of the study was to examine the impact of management reviews on different areas of operation of two plants of food production. The research was conducted for the period 2007 to 2013 in the Freezer for Fruit and Vegetables Viktor Tyc SP. z o.o. and Credin Poland SP. z o.o. manufacturer of high quality compound bakery-confectionery mixes. During the carried out management reviews the results of internal and external audits, analysis of corrective and preventive action and the claim, as well as interviews with employees were used. The main areas covered by the management surveys is a strategic company management, health safety of food, customer order processing, together with the assessment of customer satisfaction and continuous improvement. Management reviews naturally combine wide-ranging topics of sales with technology aspect which in turn leads to meet the requirements of clients, both domestic and foreign, through the continuous improvement of quality, food safety, the search for the best solutions to production and storage. Investments in technology have resulted in the purchase of new equipment and the introduction of manufacturing solutions, through which the companies were able to introduce new products to the market. It can be concluded that management reviews in a food production company bring a number of tangible benefits relating to all areas of its operation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00