Motywy udziału kibiców w wydarzeniu sportowym na przykładzie Cavaliady w Poznaniu Motivations of fans for attending a sporting event. Case study of Cavaliada Poznan
Celem badań jest rozpoznanie profilu społeczno-demograficznego kibica imprezy jeździeckiej oraz określenie motywów kibicowania na przykładzie eventu jeździeckiego Cavaliada. Przeprowadzona kwerenda literaturowa wyjaśnia motyw zajęcia się prezentowaną problematyką badawczą. Podstawę teoretyczną opracowania autorskiego kwestionariusza wywiadu stanowił podział Freyera i Grossa, którzy wśród motywów uczestnictwa w wydarzeniach sportowych wyróżnili cztery typy orientacji: orientację społeczną, orientację na emocjonalne doznania, orientację rzeczową oraz orientację na wynik. Kwestionariusz posłużył jako narzędzie badawcze i umożliwił zebranie danych. Z przeprowadzonych badań wynika, że podczas Cavaliady jako kibice najczęściej spotykają się ludzie młodzi, a pasją związaną z końmi głównie zajmują się kobiety, które często sportowo lub amatorsko jeżdżą konno. Udział w takiej imprezie zapewnia kibicom liczne pozytywne emocje. Najważniejsza dla respondentów (N=818) okazała się grupa motywów powiązana z orientacją na emocjonalne doznania.
The aim of the study was to recognize the socio-demographic profile of a horse-riding event fan, and to determine the motives for attending Cavaliada in Poznań. For this reason, a literature query explaining the research issues was carried out. The theoretical basis for the development of the original interview questionnaire was the division of Freyer and Gross, who distinguished four types of orientation among the motives for participating in sports events. The questionnaire served as a research tool and made it possible to collect data. The main result of the empirical research is that the Cavaliada in Poznań is usually supported by young people. The passion associated with horses is mainly dealt with by women who are often professional or amateurish equestrians. Participation in such an event provides the fans with numerous, positive emotions. The most important for the respondents (N = 818) turned out to be a group of motives oriented towards the emotional experience.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00