Tytuł pozycji:
A postulate of “good administration” in the Constitution of the Republic of Poland of 2 April 1997
- Tytuł:
-
A postulate of “good administration” in the Constitution of the Republic of Poland of 2 April 1997
Postulat „dobrej administracji” w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r.
- Autorzy:
-
Eckhardt, Krzysztof
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/524614.pdf
- Data publikacji:
-
2015-12-31
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Adam Marszałek
- Tematy:
-
good administration, the right to good administration
- Źródło:
-
Przegląd Prawa Konstytucyjnego; 2015, 6 (28); 39-51
2082-1212
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Constitution of the Republic of Poland of 2 April 1997, similarly as constitutions of some
other contemporary states, expresses a postulate of “good administration”. It can be perceived
both in the preamble as in many detailed provisions of the fundamental act, regulating
particular institutions related to the legal system. The article describes frames of organisation
and functioning of good administration determined by the Constitution and adduces
opinions of the doctrine on the subject of the notion and features of good administration.
A carried out analysis leads to a conclusion that the Legislator expressed the postulate
of good administration in a sufficiently unambiguous way, however an unambiguous
constitutionalisation of the right to good administration is required.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r., podobnie jak konstytucje
niektórych innych współczesnych państw, wyraża postulat „dobrej administracji”. Odczytać go można zarówno z preambuły, jaki z wielu szczegółowych przepisów ustawy
zasadniczej regulujących poszczególne instytucje prawnoustrojowe. Artykuł opisuje
wyznaczone przez Konstytucję ramy organizacji i funkcjonowania dobrej administracji
oraz przytacza poglądy doktryny na temat pojęcia i cech dobrej administracji.
Przeprowadzona analiza prowadzi do wniosku, iż ustrojodawca wystarczająco wyraził
postulat dobrej administracji, pożądana jest natomiast jednoznaczna konstytucjonalizacja
prawa do dobrej administracji.