Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współczesne zagrożenia wolności informacji w prasie

Tytuł:
Współczesne zagrożenia wolności informacji w prasie
Autorzy:
Młynarska-Sobaczewska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/523786.pdf
Data publikacji:
2010-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
wolność informacji
prasa
Źródło:
Przegląd Prawa Konstytucyjnego; 2010, 1 (1); 17-29
2082-1212
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern civilization depends on information. Freedom of information implied fre- edom of seeking, asking, demanding, getting and spreading informations (knowledge about reality) is exercised by mass media and has new challenges and emer- gency. Internet has changed the media environment – convergence of media and new features of communication by net (personalized, timeless, transfrontier, interacti- ve) has changed also the sense and function of freedom of information exercised by media. Process of communication is very fast, depended on market of information and its rules, in consequence informations must be broadcasted fast, cheap and in easy way. Journalists are replaced by PR agencies, agenda setting, gatekeeping and mainstreaming – as means to make informations easier and well selled replaced traditional way of broadcasting. This process causes the transformation in quality of information and its function in understanding of the contemporary world. The law of media hasn’t any effective remedy to stop this process.

Modern civilization depends on information. Freedom of information implied fre- edom of seeking, asking, demanding, getting and spreading informations (know- ledge about reality) is exercised by mass media and has new challenges and emer- gency. Internet has changed the media environment – convergence of media and new features of communication by net (personalized, timeless, transfrontier, interacti- ve) has changed also the sense and function of freedom of information exercised by media. Process of communication is very fast, depended on market of information and its rules, in consequence informations must be broadcasted fast, cheap and in easy way. Journalists are replaced by PR agencies, agenda setting, gatekeeping and mainstreaming – as means to make informations easier and well selled replaced traditional way of broadcasting. This process causes the transformation in quality of information and its function in understanding of the contemporary world. The law of media hasn’t any effective remedy to stop this process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies