In the sixth year of the Tongzhi (1867), “Peking Opera Houses” and the “Jiqing Opera Exchange” emerged in Shanghai and Guangdong separately, changing the course of Chinese opera history and marking the emergence of a modern stage market in China. As transaction intermediaries of the market, they had an irreplaceable role and meaning in the development of the Peking Opera and the Cantonese Opera. This study argues that they profoundly reflect the influence of the capitalist market economy on Chinese traditional culture in the early age of globalisation and have an important historical position in the history of the modern stage market in China.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00