Tytuł pozycji:
Metoda analizy heurystycznej a "metody aktywizujące" (głos w obronie tradycji)
- Tytuł:
-
Metoda analizy heurystycznej a "metody aktywizujące" (głos w obronie tradycji)
The method of heuristic analysis versus "activating methods" (voice in farour of tradition)
- Autorzy:
-
Fiszbak, Jolanta
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/51461040.pdf
- Data publikacji:
-
2006
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica; 2006, 08; 505-519
1505-9057
2353-1908
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The folowing article deals with one of the methods of teaching through problems present in Polish teaching tradition for years though recently criticized.
My analytical approach aims at its defencc as the method developing independent thinking an pupil’s inquisition, the way of acquiring and systematizing knowledge and preparing for working by means of more complicated methods (learning through problem soking and creative methods). Heureza also occurs as the constant element of pupils work during the lessons carried out with the use of other methods, for example: drama or intersemiotic translation.