Tytuł pozycji:
Lifestyle and physical activity of primary school pupils
- Tytuł:
-
Lifestyle and physical activity of primary school pupils
Styl życia i aktywność fizyczna uczniów szkół podstawowych
- Autorzy:
-
Michal, J.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/4970.pdf
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
- Źródło:
-
Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Kultura Fizyczna; 2015, 14, 1
1895-8680
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of this paper deals with analysis of the impact of physical activities on creating
a healthy lifestyle. An analysis of lifestyle of the primary school pupils attending selected primary
schools in the districts of Banská Bystrica, Zvolen and Žilina is discussed in the paper. The study
involved 855 respondents. A questionnaire was used to collect facts and data. The main results of
the study indicate that only 32.17% of the respondents performed physical activity. Statistically
highly significant relations were observed in the variable “interest in PA” and in the variable
"evaluation of respondents´ lifestyle” – significance level of 0.001***.
Autor niniejszego artykułu przedstawia analizę wpływu aktywności fizycznej na tworzenie
zdrowego stylu życia. Artykuł zawiera analizę stylu życia uczniów szkół podstawowych uczęszczających
do wybranych szkół podstawowych w powiatach Banská Bystrica, Zvolen and Žilina.
Badaniem objęto 855 respondentów. Do gromadzenia danych użyto kwestionariusza. Większość
wyników badania wykazała, że tylko 32,17% respondentów jest czynnie zaangażowanych w aktywność
fizyczną. Bardzo istotne, ze statystycznego punktu widzenia, relacje zaobserwowano
w zmiennej „zainteresowanie AF” oraz w zmiennej „ocena stylu życia respondentów” – poziom
istotności 0,001***.