Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w organizacjach publicznych

Tytuł:
Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w organizacjach publicznych
Autorzy:
Plecka, Danuta
Młodzik, Lilla
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/48551107.pdf
Data publikacji:
2023-01-23
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
organizational culture
knowledge management policy
public organization
Źródło:
Studia Iuridica; 2022, 92; 288-303
0137-4346
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Knowledge and its management are considered, among others, in terms of a process and a system. In the first case it consists not only in gaining and processing knowledge but also in ensuring the development of the subject. On the other hand, the whole of the authorities and administrations responsible for the execution of public tasks, linked by information and remaining in the legally established competence relations, together with the auxiliary apparatus (administrative, staff, organizational) and the necessary infrastructure, constitute the knowledge management system. In both cases, we should talk about a special type of organizations functioning in the public sphere. For the authors, the point of reference for effective knowledge management are the feedback relations based on values and norms located in the organizational culture, affecting the development of its participants in both functional and processual sense, especially in today’s VUCA world. The organizational culture of public organizations determines the system and results of knowledge management. The question addressed in this article is an extension of this issue. It presents the relationship between organizational culture and knowledge management. The conclusions drawn include the following statements: there is no ideal model of organizational culture, adequate to the objectives of knowledge management; organizational culture affects the applied methods of knowledge management; values and norms must result from the knowledge strategy of public organizations; the model of organizational culture implemented in the public sphere must take into account the characteristics of national culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies