Artykuł zawiera omówienie nowego i nieopisywanego dotąd zjawiska na rynku ubezpieczeń gospodarczych – ubezpieczenia od hejtu. Celem opracowania jest charakterystyka umów ubezpieczenia od hejtu dokonywana na podstawie treści ogólnych warunków ubezpieczenia oraz obowiązujących przepisów polskiego prawa cywilnego. Szczególnie zwrócono uwagę na zagadnienia adresatów ubezpieczenia, sposobu opisania wypadku ubezpieczeniowego, zakresu przysługujących ubezpieczonemu świadczeń i charakteru prawnego umowy.
The article discusses a new and hitherto undescribed phenomenon on the commercial insurance market, i.e. insurance against hate speech. The purpose of this paper is to characterize insurance contracts against hate speech, based on the content of the general terms and conditions of insurance and the applicable provisions of Polish civil law. Particular attention was paid to such issues as: insurance addressees, the method of describing the insurance accident, the scope of benefits to which the insured person is entitled and the legal nature of the contract.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00