Motivating is very important among teachers. The authors describe the most important
group of motivational factors in the teachers profession. They qulify as: providing feedback, building authority, elements of non-financial motivation (participation, working cognition, atmosphere
in the institution, possibilities of development). The authors stress special role of school headmasters in creating of teachers motivation process. In the authors opinion teachers expect more positive consequences of providing a good job in the form of awards or recognition. They notice that
the motivation of teachers is the non-lasting and never-ending process.
Motywacja stanowi ważne zagadnienie w analizie postaw współczesnych nauczycieli.
Autorzy artykułu opisują najważniejsze grupy czynników motywujących nauczycieli. Zaliczają do
nich: informację zwrotną, budowanie autorytetu oraz elementy motywacji pozafinansowej (współpracę, warunki pracy, atmosferę panującą w szkole, możliwości rozwoju zawodowego). Autorzy
podkreślają szczególną rolę dyrektorów szkół w kształtowaniu motywacji nauczycieli. Ich zdaniem
nauczyciele oczekują pozytywnych konsekwencji dobrego procesu motywacyjnego w postaci nagród i uznania. Zauważają również, iż motywacja jest procesem ciągłym i nieustającym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00