Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kultura strachu. Dyskurs i retoryka strachu w mediach

Tytuł:
Kultura strachu. Dyskurs i retoryka strachu w mediach
The culture of fear. Discourse and rhetoric of fear in the media
Die Kultur der Angst. Diskurs und Rhetorik der Angst in Medien
Autorzy:
Sobczak, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/474057.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Rzeszowski
Tematy:
culture of fear
media discourse
rhetoric
Źródło:
tekst i dyskurs - text und diskurs; 2013, 6; 263-278
1899-0983
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is focused on the role of the media in the process of building the culture of fear. It answers the question of how many potentially terrifying news pieces were presented on TV between 12 September and 14 November 2011. The article offers a theoretical review as well as results of analysis based on information from two Polish news shows: “Fakty” (TVN) and “Wiadomości” (TVP1). The analysis covers the quantity and timing of news as well as their topic, source and symbols of fear. Some of those symbols are analysed more broadly because of their importance for social life.

Der Artikel konzentriert sich auf die Rolle der Massenmedien im Prozess der Angsterzeugung. Es wird die Frage gestellt, wie viele Informationen, die zur Erzeugung von Angst beitragen könnten, im Zeitraum von 12.09.2011 bis zum 14.11.2011 in den TV-Nachrichten ausgesendet wurden. Der Beitrag umfasst sowohl einen theoretischen Teil als auch die Ergebnisse einer Analyse von „Fakty“ (TVN) und von „Wiadomości“ (TVP1). Der Analyse werden die Anzahl sowie die Sendezeit der Informationen sowie die Thematik, Quelle und Angstsymbolik unterzogen. Dabei werden insbesondere ausgewählte Angstsymbole besprochen, weil ihnen eine wichtige Bedeutung für das gesellschaftliche Leben zukommt.

Niniejszy artykuł skupia się na roli mediów w procesie budowania kultury strachu. Jego celem jest odpowiedź na pytanie, ile treści mogących budzić lęk pojawiło się w telewizyjnych dziennikach informacyjnych między 12.09.2011 a 14.11.2011. Obejmuje on zarówno przegląd teoretyczny, jak również wyniki analiz informacji zaprezentowanych w „Faktach” (TVN) i „Wiadomościach” (TVP1). Analizuję ilość i czas informacji, oraz ich tematykę, źródło i symbolikę lęków. Wybrane symbole zostały omówione szerzej ze względu na ich istotne znaczenie dla życia społecznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies