Rola przyszłych nauczycieli edukacji elementarnej w diagnozowaniu i przeciwdziałaniu przemocy wobec dzieci w rodzinie The role of future teachers of elementary education in recognizing and counteracting violence against children in the family
Artykuł ma na celu ukazanie roli edukowania studentów kierunków pedagogicznych
w zakresie rozpoznawania symptomów stosowania przemocy wobec dzieci w rodzinie.
Autorka wskazuje także na istotność ukazania przyszłym nauczycielom procedury
postępowania w przypadku informacji lub podejrzenia, że podopieczny doświadcza
przemocy. Wczesna interwencja ze strony środowiska przedszkolnego bądź szkolnego
daje duże szanse na pomniejszenie skali zjawiska oraz jego konsekwencji
This article aims at presenting the role of educating the students of pedagogical
departments in recognizing the symptoms of violence towards children within the family.
The author also stresses the significance of familiarising them with the procedures
of adequate conduct in cases of obtaining information or having suspicions that a pupil
is affected by violence. Early intervention on the side of the kindergarten or school staff
is likely to reduce the scale of the phenomenon and its consequences.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00