Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna psychologia przedsiębiorczości

Tytuł:
Społeczna psychologia przedsiębiorczości
Social Psychology of Entrepreneurship
Autorzy:
Piskorz, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/469351.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Uczelnia Jana Wyżykowskiego
Źródło:
Zeszyty Naukowe Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach. Studia z nauk społecznych; 2010, 3; 31-49
2082-7547
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono znaczenie kompetencji społecznych, fizycznej atrakcyjności i kapitału społecznego w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorców. Rezultaty wielu badań wskazują, że niektóre z umiejętności społecznych przedsiębiorców (społeczna percepcja, ekspresyjność emocjonalna i adaptacyjność społeczna) pozostają w znaczącej relacji do pomiaru efektywności funkcjonowania nowo założonych firm. Pozytywność oceny samych przedsiębiorców oraz ich pomysłów na nowy produkt uzależniona jest od ich atrakcyjności fizycznej. Bardziej atrakcyjni oceniani są wyżej niż ci mniej atrakcyjni. Ważnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorczego jest posiadany przez przedsiębiorców kapitał społeczny.

The article indicates what role played by social competence, physical attractiveness and social capital in entrepreneurs’ success. The results of many study indicate that several social skills (social perception, expressiveness, social adaptability) are significantly related to measures of new venture performance. Both entrepreneurs and their ideas for new products were rated more favorably when entrepreneurs were attractive than unattractive. The social capital is also beneficial to entrepreneurs. A high level of social capital, built on a favorable reputation, direct personal contact, often helps entrepreneurs to gain access to venture capitalists, potential customers, and others.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies