Tytuł pozycji:
Identyfikacja okazji przedsiębiorczych – modele i badania
- Tytuł:
-
Identyfikacja okazji przedsiębiorczych – modele i badania
Entrepreneurial opportunity identification – theory and empirical study
- Autorzy:
-
Piskorz, Zbigniew
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/469232.pdf
- Data publikacji:
-
2011
- Wydawca:
-
Uczelnia Jana Wyżykowskiego
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach. Studia z nauk społecznych; 2011, 4; 25-44
2082-7547
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tekście dokonano analizy teoretycznych i empirycznych studiów nad procesem identyfikacji okazji przedsiębiorczych. Proces ten traktowany jest w literaturze przedmiotu jako najważniejszy aspekt przedsiębiorczości. Ważny obszar debaty teoretycznej koncentruje się na statusie ontologicznym okazji – czy okazje istnieją obiektywnie czy też są fenomenem subiektywnym – oraz tego, czy są one rezultatem przypadkowego objawienia się, systematycznego poszukiwania. Empiryczne studia wskazują, że istotnymi determinantami procesu identyfikacji okazji są osobowość przedsiębiorcy (kreatywność, czujność przedsiębiorcza), rozległość sieci społecznych oraz posiadana przez nich wiedza.
The purpose of this paper is to analyze theoretical and empirical studies in the area of entrepreneurial opportunity identification. Opportunity recognition represents one of the most important aspects of entrepreneurship. Two central theoretical debates are whether opportunities are the result of serendipity or deliberate search, and whether they are objectively discovered or subjectively created. The results empirical study indicates that entrepreneur’s personality traits (entrepreneurial alertness, creativity), social networks and prior knowledge are important antecedents of opportunity identification.