Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nadmiar i zubożenie: ciało sztuki Brucea Naumana

Tytuł:
Nadmiar i zubożenie: ciało sztuki Brucea Naumana
Deprivation and Overload: Bruce Naumans Body of Art
Autorzy:
Masłoń, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/467952.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło:
ER(R)GO: Teoria – Literatura – Kultura; 2005, 10
1508-6305
2544-3186
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Slawomir Masłoń Deprivation and Overload: Bruce Nauman's Body of Art The essay attempts to follow Bruce Nauman' s work as developing techniques that would enable the artist to remain personal while abandoning representation whose implications are always narcissistic. Nauman accomplishes it gradually by means of activities performed by the artist's body, the hired performers' bodies and finally by constructing restricting environments for the body of the spectator. The aim of these practices is, by means of deprivation or overload (or both) of the human sensory apparatus, to make one aware of oneself as more than one's image allows one to experience. The final part of the essay is concerned with Nauman's aggressive works in the media of mass culture, which sarcastically comment on the failure of emancipation of the consumer's body from the torture of the image.

Slawomir Masłoń Deprivation and Overload: Bruce Nauman's Body of Art The essay attempts to follow Bruce Nauman' s work as developing techniques that would enable the artist to remain personal while abandoning representation whose implications are always narcissistic. Nauman accomplishes it gradually by means of activities performed by the artist's body, the hired performers' bodies and finally by constructing restricting environments for the body of the spectator. The aim of these practices is, by means of deprivation or overload (or both) of the human sensory apparatus, to make one aware of oneself as more than one's image allows one to experience. The final part of the essay is concerned with Nauman's aggressive works in the media of mass culture, which sarcastically comment on the failure of emancipation of the consumer's body from the torture of the image.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies