Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Filozoficzne aspekty widzialności

Tytuł:
Filozoficzne aspekty widzialności
Philosophical Aspects of Visibility
Autorzy:
Stawowczyk, Edyta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/466918.pdf
Data publikacji:
2002
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło:
ER(R)GO: Teoria – Literatura – Kultura; 2002, 5
1508-6305
2544-3186
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
    Edyta Stawowczyk     "Philosophical Aspects of Visibility"   The development of new digital technologies has resulted in a cultural revolution unlike any other that has taken place so far. Digital interfaces make it possible to visualise hitherto unseen and unimaginable things and processes. The possibility of creating hitherto unseen and unimaginable images, of visualising events, of recording non-visual data and of the unlimited transformations connected with the binary form of recording data - all these make theorists of culture describe our times as the era of „driftingimages" or „visionics". The proliferation of images makes us reflect on the technoculturat conditions of seeing, and, in consequence, on the philosophical contexts of the new media images. Allthat contributes to the popularisation of the notion of visibility. Relying on Merleau-Ponty's phenomenology as well as on other philosophical conceptions (developed by Foucault, Virilio, Baudrillard and Bohm), the author seeks to describe the epistemological and ontological consequences of the media revolution.

    Edyta Stawowczyk     "Philosophical Aspects of Visibility"   The development of new digital technologies has resulted in a cultural revolution unlike any other that has taken place so far. Digital interfaces make it possible to visualise hitherto unseen and unimaginable things and processes. The possibility of creating hitherto unseen and unimaginable images, of visualising events, of recording non-visual data and of the unlimited transformations connected with the binary form of recording data - all these make theorists of culture describe our times as the era of „driftingimages" or „visionics". The proliferation of images makes us reflect on the technoculturat conditions of seeing, and, in consequence, on the philosophical contexts of the new media images. Allthat contributes to the popularisation of the notion of visibility. Relying on Merleau-Ponty's phenomenology as well as on other philosophical conceptions (developed by Foucault, Virilio, Baudrillard and Bohm), the author seeks to describe the epistemological and ontological consequences of the media revolution.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies