Autorzy wskazują na dwojakiego rodzaju zagrożenia
wychowawcze związane z okresem dojrzewania i przemianami cywilizacyjnymi.
Po pierwsze, przywołują zjawisko rozbieżności komponentów
dojrzewania związane z przyśpieszeniem rozwoju. Po drugie zaś, wskazują
na rozbieżność w sprawności obsługi nowych technologii wobec
niewielkiej psychospołecznej dojrzałości do uczestnictwa w obiegu
medialnym. W tej połączonej perspektywie „od biologii do technologii”
sytuują zjawisko klęski wychowawczej współczesnej szkoły.
The authors pay attention to two kinds of educational
threats connected with puberty and civilization changes. Firstly,
the phenomenon of divergence components of puberty associated with
the acceleration of development is outlined. Secondly, it is presented the
divergence in efficient using of new technology and little psychosocial
maturity to participate in circulation media. In this combined problem
„from biology to technology” the phenomenon of educational disaster
of modern school is located.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00