Reakcje emocjonalne uczniów podczas lekcji wychowania fizycznego w szkołach niemieckich Emotional reactions of German pupils during physical education lessons
Background. Sports activity during physical education lessons is associated with different emotional reactions which can influence the attitude of pupils towards PE and practicing sports in general. There are positive as well as negative reactions. The aim of this study was to examine the emotional reactions of pupils of German grammar schools during PE lessons taking into consideration gender and size of the town. Material and methods. The study included 406 14-years-old students, 199 boys and 207 girls from South Germany. They filled in a special questionnaire that examines positive and negative emotional reactions in PE lessons. Results. The strongest positive emotions for the boys were: relaxation, positive attitude towards PE lessons and self-confidence. The strongest negative emotions were: anger, unpleasant experiences and anxiety. For the girls the strongest positive emotions were: relaxation, self-confidence and positive attitude towards PE lessons. The strongest negative emotions were: anxiety, fatigue and unpleasant experiences. Conclusion. Statistical analysis showed that gender has an effect on the level of the students’ emotional reactions but the size of the town is irrelevent.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00