Every epoch adopts a different attitude towards the old age, the process of fading away and old people, which manifests itself in distinct attitudes and ideas about this specific period of life. The “visual reality” of the 21st century worships beauty and youth. This entails increased social expectations about appearance. The body, especially the old man’s body, should be attractive. Nowadays there is a noticeable increase in the total number of elderly. They become therefore an attentively observed social class. In the mass media, the “appealing” old men’s images are becoming more and more popular and common, so reflections on this subject constitute an interesting and important area of investigation. This article is an attempt to reconstruct “post-modern” strategies of creating and showing the old age through images.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00