Artykuł dotyczy roli kontekstu w spostrzeganiu. Ważnym uwarunkowaniem
w spostrzeganiu jest kontekst. Jest on związany m.in. z takimi pojęciami, jak:
osobowość, religia, kultura, edukacja, płeć itd. Problem jest godny uwagi dlatego,
gdyż ludzie w swych rolach społecznych za pomocą spostrzegania podejmują
stosowne decyzje. Dotyczy to decyzji zarówno w skali mikro-, jak i makrospołecznych.
Decyzje w skali mikro z reguły dotyczą wyborów osobistych, natomiast
w skali makro – społecznych. Zrozumienie, dlaczego w określonych
warunkach ludzie w taki czy inny sposób spostrzegają rzeczywistość, może być
kluczem w rozwiązywaniu ważnych problemów, w tym związanych z optymalizacją
procesu kształcenia.
The role of context in perception. Understanding why people behave in one
or another way in certain circumstances might be the key to solve and understand
most important problems in education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00