The research of food preferences has, besides a sociological aspect, an economic aspect and is a good starting point for estimating the willingness to incur expenditures on the consumption of individual products. In the paper, the authors compared food preferences on the Asian market for 9 product groups. Due to the complexity of the problem, the study included 17 selected countries of Central and Southeast Asia (China, Mongolia, Japan, India, Thailand, Indonesia, Kazakhstan, Uzbekistan, Tajikistan, Malaysia, Myanmar, the Philippines, Pakistan, Cambodia, Vietnam, Laos, Sri Lanka). The research was carried out on data from 2001 to 2013 with the use of the methods of gradual data analysis. In some countries there were no major changes in nutrition and food consumption, which can be explained by the stabilized political and socio-economic situation. The best example is Thailand.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00