CONSUMER ETHNOCENTRISM, COSMOPOLITANISM, PATRIOTISM, COLLECTIVISM, CULTURAL OPENNESS, AND THEIR IMPACTS ON THE PURCHASE INTENTION FOR NON-AMERICAN PRODUCTS. A FIELD EXPERIMENT IN THE USA
CONSUMER ETHNOCENTRISM, COSMOPOLITANISM, PATRIOTISM, COLLECTIVISM, CULTURAL OPENNESS, AND THEIR IMPACTS ON THE PURCHASE INTENTION FOR NON-AMERICAN PRODUCTS. A FIELD EXPERIMENT IN THE USA Konsumencki etnocentryzm, kosmopolityzm, patriotyzm, kolektywizm, otwartość kulturowa i ich oddziaływanie na zamiary dokonania zakupu nieamerykańskich produktów. Doświadczenie terenowe w USA
This paper attempts to investigate the impact of consumer ethnocentrism,
cosmopolitanism, patriotism, collectivism, and cultural openness on the
purchase intention for non-American products. It is found by the majority of
researchers in this field that the origin of the products might have a significant
influence on consumers’ purchasing behaviours. Both marketers and
academics are well-aware of the fact that a comprehensive understanding
of consumer attitudes towards both domestic and imported products might
be advantageous in formulating more effective marketing strategies. It is
believed that, despite being investigated from different points of views, there
is still a huge gap in literature and this paper will fill this gap a bit. As far as
the methodology is concerned, a self-administered survey was distributed
in the USA. Having tested reliability and validity of the model, a multiple
regression analysis was employed to test the hypotheses. The results of this
research assert that consumer ethnocentrism, patriotism, and collectivism
have a negative impact on the purchase intention for non-American products,
while both cosmopolitanism and cultural openness have a positive impact on
the purchase intention for non-American products.
Opracowanie ma na celu zbadanie wpływu konsumenckiego etnocentryzmu,
kosmopolityzmu, patriotyzmu, kolektywizmu i otwartości kulturowej na
zamiar dokonania zakupu nieamerykańskich produktów. Większość badaczy
w tej dziedzinie stwierdza, że pochodzenie produktów może mieć istotny
wpływ na zachowania nabywcze konsumentów. Zarówno sprzedawcy, jak
i naukowcy są w pełni świadomi faktu, że pełne zrozumienie postaw konsumentów
wobec zarówno produktów krajowych, jak i importowanych może być
korzystne dla formułowania bardziej efektywnych strategii marketingowych.
Uważa się, iż pomimo że badania są prowadzone z różnych punktów widzenia,
nadal istnieje ogromna luka w literaturze, toteż opracowanie to częściowo
wypełni tę lukę. Jeżeli chodzi o metodologię badań, w USA rozpowszechniono
kwestionariusze do samodzielnego wypełnienia. Po przetestowaniu
wiarygodności i ważności modelu zastosowano analizę regresji wielorakiej
do zweryfikowania hipotez. Wyniki badania upewniają, że konsumencki
etnocentryzm, patriotyzm i kolektywizm wywierają negatywny wpływ na
zamiary zakupu produktów nieamerykańskich, podczas gdy kosmopolityzm
i otwartość kulturowa mają pozytywny wpływ na zamiar zakupu nieamerykańskich
produktów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00