Przedsiębiorstwo, tworząc swoje założenia rozwojowe, musi uwzględniać czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na wybór kierunku działania i rozwoju. W literaturze przedmiotu otoczenie firmy dzieli się na bliższe (klienci, dostawcy, konkurenci), a więc firmy i instytucje oddziałujące na przedsiębiorstwa za pośrednictwem stawianych zadań, i dalsze, od którego te zadania zależą (Chodyński 2002, s. 7). R. Griffin dzieli otoczenie organizacji na wewnętrzne (warunki i siły wewnątrz organizacji, tj. zarząd, pracownicy, kultura) i zewnętrzne (wszystko na zewnątrz organizacji i co może na nią wpływać). Otoczenie zewnętrzne organizacji składa się z warstwy otoczenia ogólnego (tworzonego przez wymiar ekonomiczny, techniczny, socjo-kulturowy, prawnopolityczny, międzynarodowy) i celowego (organizacje lub grupy wpływające na organizację: konkurenci, klienci, dostawcy, pracownicy np. zorganizowani w związkach zawodowych, właściciele itp.) (Griffin 1996, s. 108–110)...
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00