Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Od posłuszeństwa do wolności”. Tradycje antywolnościowe i kultura opresji szkoły

Tytuł:
„Od posłuszeństwa do wolności”. Tradycje antywolnościowe i kultura opresji szkoły
“From Obedience to Freedom”. Anti-liberation Traditions and Oppression School Culture
Autorzy:
Głowacka-Sobiech, Edyta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/433841.pdf
Data publikacji:
2020-07-02
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Komitet Nauk Pedagogicznych PAN
Źródło:
Rocznik Pedagogiczny; 2019, 42; 73-83
0137-9585
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article seeks to show how school relationships have changed over the centuries. The main focus is on recent times, when so-called ‘school coercion’ was introduced, accompanied by military re- form and the debate on violence and obedience among pupils. Yet oppression remained in schools, despite being opposed by the most prominent educators and thinkers of the period. Church institu- tions also supported the anti-freedom movements in schools. It is against this background that the slogan of the “new upbringing” movement is presented, which was to give a sense of freedom and respect for other people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies