The presented study investigates attitude change using a cross-modal evaluative conditioning (EC) paradigm.
EC is a change in evaluative responses towards initially neutral stimulus (CS) due to its repeated pairing with affectively
valenced stimulus (US). A positive scent of instant chocolate (US+) was used together with pictures of homeless people
(US-) to change affective responses towards neutral names (CS). We show that a classic EC effect, i.e. more negative CS
evaluations after its pairing with negative images of the homeless, can be eliminated when a competitive US, i.e. a positive
chocolate scent, is present in the environment. Additionally, the study demonstrates chocolate scent selectively increased
attitude towards homeless as measured by perceived distance to self and a self-report questionnaire. Moreover, this effect
was not mediated by mood changes. We argue that scents can be used to change attitudes towards stigmatized groups.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00