O wartości psychologicznej współczesnego kina fabularnego (Lady Bird; Jestem najlepsza. Ja Tonya; Lato 1993; Tamte dni, tamte noce) On the psychological value of contemporary feature film (Lady Bird; I, Tonya; Estui 1993; Call me by your name)
The article contains a reflection on the psychological value of the film, general comments are made on selected examples of films created in 2017 in the Euramerican circle: Lady Bird, I, Tonya, Estiu 1993, Call me by your name. Although the analyzed examples do not strictly follow the genre formula of psychological cinema, they can be treated as a source of knowledge about the human psyche, and also as a tool for a clear impact on the psyche of the recipient.
Artykuł zawiera refleksję nad psychologiczną wartością filmu, uwagi ogólne odniesione zostają do wybranych przykładów filmów powstałych w 2017 roku w kręgu euroamerykańskim: Lady Bird, Jestem najlepsza. Ja, Tonya, Lato 1993, Tamte dni, tamte noce. Choć analizowane przykłady nie realizują ściśle gatunkowej formuły kina psychologicznego, można je potraktować jako źródło wiedzy na temat ludzkiej psychiki, a również jako narzędzie wyraźnego oddziaływania na psychikę odbiorcy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00