Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interdyscyplinarne konteksty animacji kultury

Tytuł:
Interdyscyplinarne konteksty animacji kultury
Interdisciplinary Contexts of Cultural Animation
Autorzy:
Idzikowski, Bogdan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/424019.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
Cultural animation
Multifacetedness
Multiparadigmatisation
Źródło:
Rocznik Lubuski; 2012, 38, 2; 157-167
0485-3083
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cultural animation as a thought and teaching practice has numerous interdisciplinary contexts – genetic, functional, theoretical, objective-substantial and subjective-social. This multifaceted phenomenon of cultural animation determines it as peculiar and uptodate in the rapidly changing social reality. The recognition of cultural animation multiparadigmatisation lets us define it from various theoretical perspectives and place it in various disciplinary areas. This in turn requires from theorists and practitioners universal knowledge and competencies. When we impose these requirements on the areas of educational thought, we will indicate indirectly the heterogenic nature of the discipline.

Animacja kultury jako refleksja i praktyka pedagogiczna ma liczne interdyscyplinarne konteksty – genetyczny, funkcjonalny, teoretyczny, przedmiotowo - treściowy i podmiotowo-społeczny. Ta wieloaspektowość animacji kultury stanowi o jej specyfice i aktualności w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej. Uznając wieloparadygmatyczność animacji kultury można ją definiować z różnych perspektyw teoretycznych oraz osadzać w różnych obszarach dyscyplinowych. Wymaga to od teoretyków i praktyków uniwersalnej wiedzy i kompetencji, a gdy nałożymy te wymogi na obszary refleksj pedagogicznej, to wskażemy pośrednio na heterogeniczną naturę tej dyscypliny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies