Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pozycja strategiczna Portu Lotniczego Gdańsk sp. z o.o. na polskim rynku transportu lotniczego

Tytuł:
Pozycja strategiczna Portu Lotniczego Gdańsk sp. z o.o. na polskim rynku transportu lotniczego
Strategic market position of the Gdansk Airport
Autorzy:
Ćwikliński, Henryk
Pawłowski, Grzegorz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/419241.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Ekonomiczny
Źródło:
Współczesna Gospodarka; 2015, 6, 3; 16
2082-677X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Porty lotnicze stanowią kluczowe, punktowe ogniwo infrastruktury transportu lotniczego, która jest częścią całego systemu transportu. Ich potencjał determinuje sieć powiązań lotniczych i wpływa na długofalową, strategiczną pozycję na rynku usług lotniczych. Analiza strategiczna stanowi kluczowy element w procesie zarządzania strategicznego portem lotniczym. Najbardziej prawdopodobny scenariusz stanu makrootoczenia Portu Lotniczego Gdańsk wykazuje się relatywnie wysoką przewidywalnością i generalnie pozytywnym oddziaływaniem na potencjalne możliwości rozwoju tego portu w najbliższych latach. Jedynie sfera demograficzna oraz w pewnym stopniu międzynarodowa, mogą stanowić bariery w osiąganiu strategicznych celów rozwoju tego portu. Port Lotniczy Gdańsk zajmuje trwale trzecią pozycję na polskim rynku. Analiza luki strategicznej pozwala na stwierdzenie, że w stosunku do głównych konkurentów Port Lotniczy Gdańsk wykazuje lukę zgodności trendów a w stosunku do mniejszych portów regionalnych lukę nadmiaru. Usługi GDN znajdują się w kwadracie „Gwiazda” według pozycji w macierzy BCG. Omawiane lotnisko ma skrupulatnie przygotowany program inwestycyjny do 2035 roku. Dynamika prognozowanego wzrostu liczby pasażerów i dynamika prognozowanej liczby operacji lotniczych w Gdańsku jest ogólnie nieco większa niż dynamika prognoz ogólnopolskich. Strategicznym wyzwaniem na dalsze lata będzie umacnianie statusu GDN jako polskiej bramy lotniczej do Skandynawii.

Airports are a key link of the air transport infrastructure, which is a part of the whole transportation system. Their potential is determined by a network of airlines relations and affects the long-term, strategic position in the market of aviation services. The most possible scenario of the macro-environment of the Gdansk Airport has a relatively high predictability and generally positive influencing on the potential for development in the next years. Only international and demographic areas can constitute a barrier to achieving the strategic objectives. Gdansk Airport takes permanently the third position on the Polish market. Strategic gap analysis leads to the conclusion that, compared to its main competitors Airport Gdansk has a gap of compliance trends, but in relation to smaller regional airports excess gap. GDN services are located in the square “Star” in the BCG matrix. This airport has prepared an investment program till 2035. The dynamics of the projected increase in the number of passengers and air operations in Gdansk is generally slightly higher than the growth nationwide forecasts. The strategic challenge for next years will be to strengthen the status of the GDN as a Polish aviation gateway to Scandinavia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies