Heutagogy is an educational concept which puts emphasis on the development of learners' capability understood as 'an integration of confidence in one's knowledge, skills, self-esteem and values' (Stephenson, 1992). The process of learning is learner-centred in this approach, which enables the learner to use their own experience and be led by their needs and expectations in order to make their plan of development more appropriate and adaptive to changing circumstances. According to Stewart Hase and Chris Kenyon - the concept's authors, heutagogy is an extension of pedagogical and andragogical approaches. This paper explains main assumptions of the concept and shows research data on this idea implementation in VET and educational practice.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00