Ekonomia uwagi – gospodarczy fundament społeczeństwa informacyjnego widziany oczami sceptyka The attention economy – The economic basis for the information society; A sceptic’s point of view
Celem artykułu jest przybliżenie polskiemu czytelnikowi głównych tez ekonomii uwagi. Ujęcie to
zostało zaprezentowane jako – niesatysfakcjonująca naszym zdaniem – próba wypracowania nowego
paradygmatu ekonomicznego na potrzeby społeczeństwa informacyjnego. Oprócz sprawozdania
z głównych tez omawianej teorii autor podejmuje próbę sformułowania krytyki zewnętrznej
ekonomii uwagi. Uwaga traktowana przez postulatorów i zwolenników referowanego ujęcia ma
stanowić substytut pieniądza (lub bogactwa) w społeczeństwie informacyjnym. W interpretacji
autora propozycja tego rodzaju razi swobodnym traktowaniem dorobku teoretycznego ekonomii,
socjologii i innych nauk społecznych a tezy przez nią wysuwane są zdecydowanie zbyt śmiałe.
The aim of paper is a critical analysis of the main points of the Attention Economy. The author
summarizes the most important theses of researchers such as Goldhaber, Frank, and Davenport,
trying to answer the question whether the Attention Economy can be used as the new paradigm
for the description of the economy of the 21st century. The answer is negative. The Attention
Economy ignores theoretical achievements of the modern economy and is not convincing in its
own main assumptions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00