Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Combustion of coal and alternative fuels in oxy-fuel atmosphere

Tytuł:
Combustion of coal and alternative fuels in oxy-fuel atmosphere
Spalanie węgli i paliw alternatywnych w atmosferze tlenowej
Autorzy:
Moroń, W.
Czajka, K.
Kisiela, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/408157.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Lubelska. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej
Tematy:
zapłon
emisja
atmosfera oxy
atmosfera tlenowa
ignition
emission
oxy atmosphere
oxygen atmosphere
Źródło:
Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Środowiska; 2014, 4; 69-72
2083-0157
2391-6761
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, results of fuel behavior during combustion of coal and alternative fuels in oxy-fuel atmosphere are presented. The objective of this work was to evaluate the dependencies between properties (ignition, explosion parameters, emissions of NO x and SO 2) of coal and alternative fuels. The exchange of air for recycled flue gas and oxygen mixture, leads to changes of combustion behavior i.e. lower emission of NO x, SO 2 and increased ignition delay time. Nevertheless, performed experiments do not indicate significant differences in explosion parameters among different fuels at air and 30%O2/70%CO 2 atmosphere.

Artykuł przedstawia wyniki badań uzyskane w czasie realizacji procesu spalania w atmosferze oxy-fuel. Prezentowane wyniki skupiają się na okresleniu takich wartości jak zapłon, parametry wybuchowości, emisję zanieczyszczeń gazowych NOx, SO2 węgli i paliw alternatywnych. Eksperyment został wykonany na 3 metrowym pionowym reaktorze przepływowym 20 litrowej sferycznej kuli i w 1 metrowym pionowym piecu do badania zapłonu. Zastosowanie technologii spalania w tlenie może znaczcząco polepszyć możliwości użytkowania paliw stałych. Eliminacja, z atmosfery spalania, azotu prowadzi do obniżenia emisji zanieczyszczeń gazowych NOx, SO2 oraz wzrostu czasu opóźnienia zapłonu. Niemniej, przeprowadzone eksperymenty nie wykazały wpływu atmosfery 30%O2/70%CO2 na parametry wybuchowości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies