Celem tekstu jest zwrócenie uwagi na wielowarstwowość zagadnienia odpowiedzialnego stosunku człowieka do świata. Człowiek jest uwikłany w nieskończone sieci zależności, działa w wielu przestrzeniach i czasach, co rusz ogłaszane są nowe początki i nowe końce epok. Brak stabilności świata życia człowieka jest okazją do postawienia pytania o możliwość rozumienia odpowiedzialności jako wyzwania wychowawczego.
The main purpose of this paper is to draw attention to the multi-layered nature of the responsible attitude of a human being towards the world. Human beings are entangled in the infinite nets of relationships, they operate in many spaces and times, new beginnings and ends of eras are announced all the time. The lack of stability of the world human beings live in becomes an opportunity to pose a question about the possibility to understand responsibility as a challenge to education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00