The paper is dedicated to forming and properties of passenger car´s B-pillar reinforcement drawn from simple blank and alternatively
tailor-welded blank (TWB). Drawn part is characterised by a place with a large strain, while forming process simulation did not confirm
the creation of crack using the TWB consisting of dual phase HCT980X instead of previous HCT600 steel. It is because HCT980X
steel has higher strength and lower ductile properties. The analysis of properties of drawn parts is focused on the simulated crash test
in Dynaform software. Obtained sizes of drawn forces in simulated frame of the drawn parts and their comparison proved the possibility
of the replacement the 1.2 mm thick simple blank from HCT600 steel with the 1 mm thick TWB consisting of HCT600 and HCT980X steel.
The changed thickness of the simple blank caused 20% weight saving while containing the same properties of the drawn part.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00