Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie doboru źródeł osobowych przez dziennikarzy. Autorytet poznawczy vs ekspert. Diagnoza i propozycja udoskonalenia procesu

Tytuł:
Strategie doboru źródeł osobowych przez dziennikarzy. Autorytet poznawczy vs ekspert. Diagnoza i propozycja udoskonalenia procesu
Strategies for Selecting Personal Sources by Jurnalists. Cognitive Authority versus Expertise. Diagnosis and Proposal for Process Enhancement
Autorzy:
Świerczyńska-Głownia, Weronika
Wójcik, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37515915.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
autorytet poznawczy
ekspert dziedzinowy
źródło informacji
źródło osobowe
zawód dziennikarza
cognitive authority
domain expert
source of information
personal source
profession of journalist
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2024, 44, 1; 33-56
2081-1446
2719-8014
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiot artykułu stanowią strategie doboru źródeł osobowych przez dziennikarzy. Celem jest określenie różnic w sposobach i kryteriach doboru osób reprezentujących tzw. autorytety poznawcze i ekspertów w świetle teorii P. Wilsona. Przeprowadzono badania opierające się na kwestionariuszu ankiety na grupie dziennikarzy związanych z obszarem kultury zatrudnionych w redakcjach radiowych, telewizyjnych oraz serwisach internetowych. W rezultacie przeprowadzonych badań określono ścieżki doboru autorytetów poznawczych i ekspertów na użytek pracy dziennikarskiej oraz wystosowano propozycję udoskonalenia tych procesów.

The focus of this article revolves around the strategies employed by journalists in selecting personal sources. The objective is to delineate variances in methodologies and criteria utilized for choosing individuals embodying cognitive authority and expertise, as per P. Wilson’s theoretical framework. Utilizing a questionnaire-based approach, the research was conducted among journalists specializing in cultural affairs across radio and television editorial departments as well as online platforms. The study delineates the pathways utilized in selecting cognitive authorities and experts for journalistic endeavors, offering insights into potential enhancements for these selection processes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies