Background: Supply chain management is the heart of any business, even for the franchise industry. A competitive supply chain is critical for the success of a franchising business in today’s world. There have been observations and reviews conducted to find out the trends and focuses seen in this area, in the previous studies. The aim of this paper is to set out the analysis on existing past studies on supply chain management in franchising. Methods: Using the Preferred Reporting Items for Systematics Review and Meta Analyzes (PRISMA) method, the analysis was performed using article data obtained from the Web of Science (WOS) and Scopus databases from year 2000 to 2020. Results: Forty-one articles were filtered through the final process, and the analysis was performed to see the patterns of article citation, the settings of previous study (country-based), and the fields of study. This study discovered ten themes on the field of study, namely channel management, supply chain coordination, corporate strategies, network relationship, logistic, production, closed-loop supply chain, distribution channel, industrial management and others. Conclusions: Several recommendations are made to provide guidance for future researchers to study these areas of supply chain management of franchising business.
Wstęp: Zarządzanie łańcuchem dostaw jest określane jako serce biznesu, również w przypadku biznesu opartego na systemie franczyzy. Konkurencyjny łańcuch dostaw jest krytyczny dla osiągnięcia sukcesu. Istnieje wiele badań poświęconych wyszukiwaniu trendów w tym obszarze. Celem pracy jest analiza badań w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw biznesu opartego na fanczyzie. Metody: Wykonano analizę danych z prac opublikowanych w WOS (Web of Science) oraz bazie Scopus w okresie 2000 do 2020, używając w tym celu metody PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematics Review and Meta Analyzes). Wyniki: Finalnie zostało wyselekcjonowanych 41 prac, które zostały poddane szczegółowej analizie w celu określenia wzorów cytowań prac, wcześniejszych badań w stosunku do prezentowanych w badanych pracach oraz obszarów badań. Ustalono 10 tematów obszarów badawczych, a mianowicie: zarządzanie kanałami, koordynacja łańcucha dostaw, strategie korporacyjne, zależności sieciowe, logistyka, produkcja, pętla łańcucha dostaw, kanały dystrybucji, zarządzanie przemysłowe i inne. Wnioski: Stworzono kilka rekomendacji, które powinny być wytycznymi dla dalszych badań dla naukowców zajmujących się zarządzaniem łańcuchem dostaw dla biznesu opartego na fanczyzie.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00