Analiza pracy złącza ciernego odrzwi obudowy górniczej przy osiowym ściskaniu i statycznym zginaniu Analysis of the friction joints of work of steel arch mining support axial compression and static bending
W artykule przedstawiona została analiza wytrzymałościowa złącza ciernego odrzwi obudowy chodnikowej przy osiowym ściskaniu i przy statycznym zginaniu. Analizie poddano złącze składające się z dwóch prostych odcinków kształtownika V29 połączonych dwoma strzemionami typu SDO29. Przy statycznym zginaniu rozpatrzone zostały dwa przypadki obciążenia złącza. W pierwszym siła obciążająca działała na złącze zgodnie z PN-91/G-15000/11 poprzez trawersę, a w drugim przypadku siła działa bezpośrednio w środku złącza zgodnie z DIN 21530-4-2003-05. Przedstawione zostały wyniki badań stanowiskowych oraz wyniki analiz numerycznych przeprowadzonych metodą elementów skończonych. Na podstawie przeprowadzonych analiz wyznaczone zostały charakterystyki pracy złącza oraz najbardziej wytężone miejsca poszczególnych elementów złącza ciernego. Przedstawione modele numeryczne stwarzają duże możliwości symulacyjne w zakresie zmienności wartości i szybkości obciążenia jak i zmian konstrukcyjnych analizowanych złączy.
In the article friction joints stress analysis of steel frame of road support with axial compression and the static bending are presented. Analyzed joint consisting of two straight sections of Profile V29 combined two types SDO29 stirrups. With static bending two cases of load joint were examined. In the first loading force acted on the joint accordance with PN-91/G-15000/11 through traverse, in the second case the force acts directly in the middle of the connector according to DIN 21530-4-2003-05. The results of position experiments and numerical analysis, carried out by finite elements method, were presented. On the basis of the analysis characteristics of connector work and the most exposed places of particular elements of friction joint have been determined. Presented numerical models are creating great simulation potential in the changeability of the value and the load speed as well as structural changes in the analyzed joints.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00