Od kilku lat obserwujemy ciągły rozwój zainteresowania władz publicznych sferą zarządzania kryzysowego. Efektywnie działający system zarządzania w sytuacjach kryzysowych to nie tylko wyspecjalizowane służby ratunkowe, lecz także sprawnie funkcjonujący system przyjmowania zgłoszeń alarmowych. W tym celu zostały utworzone centra powiadamiania ratunkowego, będące zbiorczą dyspozytornią dla policji, pogotowia ratunkowego oraz straży pożarnej. Posiadające odpowiednią strukturę, zasoby kadrowe oraz sprzętowe, są zdolne do przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz dysponowania i odpowiedniego koordynowania służb ratunkowych zarówno w czasie sytuacji kryzysowej jak i w przypadku rutynowych wyjazdów do pojedynczych pacjentów w stanie zagrożenia zdrowia i/lub życia.
For several years one has observed a growing interest of the public administration in the sphere of crisis management. An effectively functioning system of crisis management is not just a specialized rescue service, but also a well-functioning system for receiving alerts. For this purpose, emergency call centers were set up, which are a collective control room for the police, ambulance and fire department. Having the appropriate structure, human resources and hardware, they are capable of receiving emergency calls and coordinating the deployment of emergency services at the time of crisis as well as in the case of routine visits to individual patients in a health or life emergency.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00