Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sieć osobistych powiązań - źródło przewagi małych przedsiębiorstw na rynku

Tytuł:
Sieć osobistych powiązań - źródło przewagi małych przedsiębiorstw na rynku
The network of mutual relations as the source of competitive advantage of small enterprises on the market
Autorzy:
Gudkova, Svetlana
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/34112051.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2007, 5, 1(15); 68-86
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest sieciom powiązań, tworzonym przez przedsiębiorcę. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych autorka dokonuje analizy wpływu kontaktów osobistych na rozwój małych przedsiębiorstw. Tekst rozpoczyna się od analizy koncepcji teoretycznych, powstałych zarówno na gruncie zarządzania i przedsiębiorczości, jak również socjologii oraz psychologii. Literatura opisująca sieci powiązań kształtowała się w dwóch podstawowych kierunkach: strukturalnym oraz relacyjnym, w ramach których badacze koncentrowali się na różnych charakterystykach sieci oraz innych typach więzi w nich zawartych. W drugiej części artykułu przedstawione są korzyści możliwe do osiągnięcia przez przedsiębiorcę poprzez sieć osobistych powiązań. Zostały one wyodrębnione na podstawie badań terenowych przeprowadzonych przez autorkę wśród małych przedsiębiorstw.

The paper is devoted to the network of relations developed by entrepreneurs. Based on her empirical research, the author analyzes the role of personal contacts for the development of small enterprises. The paper starts with an analysis of the theoretical concepts developed in the fields of management and enterprise as well as sociology and psychology. The literature on the networks of relations has been developing in two primary directions, the structural and the relational one, within which the researchers have been focusing on a variety of characteristics and other types of links embedded in them. The second section of the paper covers the benefits achievable for an entrepreneur through a network of mutual relations. The benefits were defined on the basis of the field studies carried out by the autor among small enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies