Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie i identyfikacja wpływu kontaminacji cieczy roboczej na trwałość instalacji hydraulicznych statków powietrznych

Tytuł:
Modelowanie i identyfikacja wpływu kontaminacji cieczy roboczej na trwałość instalacji hydraulicznych statków powietrznych
Modelling and evaluation of effects of working liquid's contamination upon aircraft hydraulic units' life
Autorzy:
Zboiński, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/328545.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
statek powietrzny
układ hydrauliczny
modelowanie
zużycie
aircraft
hydraulic system
modeling
wear mechanism
Źródło:
Diagnostyka; 2007, 1(41); 39-44
1641-6414
2449-5220
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowoczesna optymalizacja techniczno-ekonomiczna eksploatacji urządzeń hydraulicznych wymaga określenia trwałości elementów układu w zależności od warunków pracy. Takie podejście w eksploatacji statków powietrznych w szczególności dotyczy precyzyjnych par zespołów hydraulicznych wspomagających systemy sterowania statków powietrznych. Na podstawie doświadczeń eksploatacyjnych, badań stanów awaryjnych i wniosków z analizy statystycznej, opracowano metodę określania granicznego poziomu zanieczyszczenia cieczy roboczej określającego wrażliwość elementów układu hydraulicznego. Wyznaczenie wrażliwości zanieczyszczeniowej zespołów wzmacniaczy hydraulicznych stanowić będzie pomoc w opracowaniu urządzeń zabezpieczających przed wystąpieniem stanów awaryjnych w celu zapewnienia maksymalnego stopnia bezpieczeństwa lotów statków powietrznych.

Modern technological and economical optimisation of processes of operating hydraulic systems requires life of the system's components to be defined, depending on operating conditions. Such approach in the field of operating the aircraft applies in particular to precision pairs of hydraulic units that assist control systems of aircraft. On the grounds of operation-based experience, investigation into failure modes, and conclusions drawn from statistical analysis, a method of determining the boundary level of liquid contamination has been developed. Determination of contamination susceptibility of units of hydraulic intensifiers would prove helpful in designing and developing safe-guarding systems/devices to protect aircraft against failure modes. This, in turn, is supposed to provide aircraft with the highest flight safety levels possible.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies