Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywy historyczne w polskich dedukcyjnych grach hybrydowych

Tytuł:
Motywy historyczne w polskich dedukcyjnych grach hybrydowych
Exploring historical elements in Polish deductive hybrid games
Autorzy:
Chmielewski, Krzysztof
Poczęty-Merder, Jakub
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/32304285.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Fundacja PSC
Tematy:
deductive
hybrid game
board game
Źródło:
Alcumena. Pismo Interdyscyplinarne; 2023, 3(15); 281-297
2719-9851
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This research paper explores the incorporation of historical motifs within the context of Polish deductive hybrid games. Such games are defined as those that allow the player to experience both physical and virtual realities simultaneously. The primary aim of the study was to investigate the validity of concurrently utilizing textological analysis and procedural rhetoric to analyze historical content in hybrid games. As this paper is only an introduction to the very diverse and broad topic of hybrid games, the authors focused on finding the answer for two main questions: „What messages regarding the interpretation of historical realities do the analyzed titles contain?” and „By means of which mechanisms are they delivered, and do they significantly differ in their historical content saturation?”. While discussing the above-mentioned questions, the authors opted for a mixed narratological-ludological paradigm, combining textological analysis, sociological content analysis (in the context of creator-player discourse), and procedural rhetoric. Additionally, they took into consideration the autoethnographic perspective of one of the authors. During the conducted research, they analysed following examples: Detektyw: Kryminalna gra planszowa, Wiedeński Łącznik (a stand-alone expansion to the game Detektyw), oraz Kroniki Zbrodni: 1400. The conclusion of this research paper is that the analyzed games utilize various tools to deliver historical motifs, encompassing mechanics, an aesthetic layer, and narrative aspects. This might indicate different target groups based on players’ preferences regarding the level of historical context in the game. However, the research sample is too small to substantiate this claim.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies